MÉS proposa incentivar la publicitat en català per a incrementar la presència de la llengua pròpia als mitjans públics

Josep David Gilabert Lahosa,

El diputat Josep Ferrà reclama a IB3 incloure descomptes tarifaris als anuncis que s’emetin en català.

 La proposta planteja fomentar especialment la realització d'anuncis en català dirigits al públic infantil i juvenil.

El portaveu de MÉS per Mallorca al Parlament, Josep Ferrà, ha reclamat avui incentivar la publicitat en català a tots els mitjans, especialment a la ràdio i televisió pública de les Illes Balears. Durant la comissió de control parlamentari a IB3, Ferrà ha plantejat concretament, "fomentar el català en la realització d'anuncis, especialment els dirigits al públic infantil i juvenil. Es tracta del segment més susceptible de ser més sensible a l'ús de l'idioma propi, ha assegurat durant una pregunta formulada al director general de l'ens públic, Andreu Manresa.

Des de MÉs, ha defensat el diputat ecosobiranista, "proposam incentius i plantejam oferir condicions econòmiques favorables perquè les petites i mitjanes empreses puguin accedir als espais publicitaris de la ràdio i televisió públiques". En aquest context ha explicat que hi ha mitjans públics a altres territoris amb llengua pròpia on hi ha descomptes a la publicitat en la llengua vernacla.

Així, durant la seva intervenció, Josep Ferrà ha recordat que si bé és cert que la situació ideal seria renunciar a l'emissió de publicitat com ja ocorre a Televisió Espanyola, "de moment, som conscients que IB3 no pot renunciar a uns ingressos que contribueixin a mantenir la continuïtat de la ràdio i la televisió pública de les Illes Balears". No obstant això, ha assegurat el diputat, la rendibilitat de l'ens públic ha de ser més social que no econòmica. "IB3, és i ha de seguir sent un instrument vertebrador de les nostres illes i la presència del català a la publicitat que emet IB3 és irrisòria. Llevat de les falques i espots promocionals de la cadena, anuncis institucionals i comptadíssimes empreses d'àmbit local, el gruix de la publicitat és en castellà".

Així, i atenent a què la publicitat "és un reflex de la nostra societat" ha lamentat que la llengua pròpia de les Illes Balears "ha desaparegut dels blocs publicitaris". Per això, i tot que "som conscients que molts anunciants són reticents i pragmàtics, d'entrada, a fer els espots en una llengua que no sigui el castellà cal incentivar les empreses perquè així ho facin a IB3". Amb tot, Ferrà també ha proposat que les institucions també incentivin a les empreses a fer el mateix amb la publicitat als mitjans privats.

Comparteix-lo!

Modificar cookies