MÉS censura l’obsessió milionària de Galmés per ampliar la xarxa viària i denuncia que les obres del segon cinturó condicionaran el pressupost del Consell fins a 2028

Josep David Gilabert Lahosa,

Jaume Alzamora:  "cada metre de carretera tendrà un cost de 100.000 euros".

El portaveu ecosobiranista alerta que el soterrament previst pel Consell “serà un nou túnel de Sóller amb un cost desproporcionat”.


El portaveu de MÉS per Mallorca al Consell, Jaume Alzamora, ha censurat avui l'"obsessió milionària" del president insular, Llorenç Galmés, per continuar ampliant la xarxa viària de l'illa. Així, Alzamora ha criticat l'elevat cost que suposaran les obres d'execució del primer tram del segon cinturó de Palma que, d'acord amb l'estimació inicial del Departament de Mobilitat, superaran els 110 milions d'euros. En aquest sentit, el portaveu ecosobiranista ha remarcat que aquesta "obra faraònica" significa el 85 % del pressupost anual que el Consell destina al departament de Territori, Mobilitat i Infraestructures.

Alzamora ha explicat que per fer-se una idea de la magnitud de la "quantitat astronòmica" que el pacte PP-Vox preveu destinar a les obres basta una comparativa amb altres actuacions presentades recentment per l'actual equip gestor. Així, ha recordat que la ronda d'Artà (el projecte es va presentar fa quinze dies) implicarà una despesa de 5.300 euros per cada metre de carretera construït. En el cas del segon cinturó anunciat per Galmés, "cada metre de carretera tendrà un cost de 100.000 euros". La "quantitat desproporcionada" que el Consell de Mallorca destinarà a materialitzar el projecte implicarà, en aquest cas, un increment 20 vegades superior.

Amb aquestes xifres, el portaveu insular de MÉS ha assegurat que el soterrament d'una part del primer tram del segon cinturó va pel camí de "convertir-se en un nou túnel de Sóller". En paraules d'Alzamora, "en aquell moment el túnel va ser l'obra pública més cara de la història de Mallorca. I ja sabem com va acabar. Ara, tot apunta que aquest nou túnel representarà una inversió milionària que no té el finançament assegurat i que condicionarà el pressupost del Consell fins a l'any 2028", ha alertat.

Alzamora també ha retret a Galmés les seves "mentides constants" i ha asseverat que "tot i els intents del president per "disfressar" el projecte com una aposta per la mobilitat sostenible, "la veritat és que aquestes obres suposen la continuïtat d'un model. En realitat soterren una carretera, l'amaguen; Estan ocultant un model obsolet i no hi ha cap canvi de paradigma ni cap canvi de model. És una estafa, és una mentida més", ha afirmat.

Ampliació encoberta de la xarxa i col·lapse circulatori 

Jaume Alzamora, ha dit, sentir-se preocupat per la "dèria malaltissa del PP de continuar omplint de cotxes i fum les carreteres de Mallorca" i ha insistit en què totes les propostes en matèria de mobilitat anunciades fins ara només contemplen facilitats per incrementar l'ús del vehicle privat." De fet, Alzamora ha recordat que Galmés ja anunciat la seva intenció d'afegir més carrils a la via de cintura de Palma, mentre que el govern ha descartat el tren de Llevant i l’Ajuntament de Palma ha descartat el tramvia. “El PP ha mostrat les seves cartes. Desembossar Mallorca només era un lema publicitari i el seu model és transitar sense límits cap al col·lapse i la saturació absoluta”.

En contraposició al model del pacte PP-Vox, que segons el parer d'Alzamora "suposa més cotxes i més contaminació", ha recordat que el ple de la institució va aprovar una proposta de MÉS per Mallorca per instar el Govern a iniciar el procés per a l'efectiu traspàs de competències de transport terrestre. "La millora de la mobilitat passa inexorablement per assumir les competències en matèria de transport terrestre. Només d'aquesta manera el Consell podrà dissenyar i executar de manera ordenada i global un sistema públic de transport que integri, a més, la xarxa de Serveis Ferroviaris de Mallorca", ha assegurat Alzamora.

 

Comparteix-lo!

Modificar cookies