El Consell mobilitza un milió d’euros en una campanya de descomptes per la compra de productes de Mallorca

Jaume Palou Garau,

Alzamora: «Aquesta campanya tindrà un impacte real directe de dos milions d'euros, ja que el que posam en circulació són bons amb un descompte de 20 euros per cada compra de 40. És a dir, subvencionam la meitat de les compres i, per tant, es duplica el volum de negoci»



El Consell de Mallorca ha posat en marxa la campanya d'estímul del comerç local i dels productes artesans, ecològics, amb Denominació d'Origen o Indicació Geogràfica Protegida de Mallorca, mitjançant els «Bons descompte Producte de Mallorca» . La iniciativa, impulsada pel conseller de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local, Jaume Alzamora, està emmarcada dins de l'escut social de 22 milions d'euros desplegat per la institució insular en forma d'ajudes dirigides a joves, famílies, persones majors, sector cultural, empreses i autònoms, amb la intenció d'alleugerir l'augment generalitzat dels preus.


La campanya posarà en circulació bons de descompte per a l'adquisició de productes ecològics que tenguin la corresponent certificació del Consell Balear de la Producció Agrària Ecològica (CBPAE), productes elaborats per artesans en possessió de qualsevol de les acreditacions que concedeix la Direcció Insular de Comerç i Artesania i productes protegits per alguna de les Denominacions d'Origen (DO) o Indicacions Geogràfiques Protegides (IGP) pròpies de l'illa de Mallorca. Els bons són vàlids als 142 establiments adherits (es poden consultar al web www.bonsmallorca.cat) i bescanviables a partir d'avui mateix. Hi ha un límit de 5 bons per persona i cada bo suposa un descompte de 20 euros per cada 40 de compra.


En aquest sentit, Alzamora ha explicat que amb aquesta campanya el Consell de Mallorca mobilitza un milió d'euros que, en realitat "tindrà un impacte real directe de dos milions d'euros, ja que el que posam en circulació són bons amb un descompte de 20 euros per cada compra de 40. És a dir, subvencionam la meitat de les compres i, per tant, es duplica el volum de negoci".


El conseller també ha explicat que tot i que la campanya té un clar component econòmic, al darrere del foment i l'impuls del producte local hi ha un benefici mediambiental. "Les produccions locals són més tradicionals, menys agressives amb el medi ambient i s'utilitzen també mecanismes més sostenibles. No és el mateix, ja que els trasllats són menors i la càrrega de contaminació i producció de CO2 és menor", ha conclòs.

Comparteix-lo!

Modificar cookies