Una campanya per aconseguir Palma neta: "Estrenam contenidors, estrenam històries"

La campanya es realitza coincidint amb la renovació dels contenidors de Palma per fer una crida al civisme i a la col·laboració en la recollida selectiva

Aquesta campanya, finançada per Ecoembes, consta d’un espot publicitari, cartells, falques, opis, fulletons que es distribuiran en el marc del programa d’educació i informació ambiental d’EMAYA


Avui s’ha presentat la campanya "Estrenam contenidors, estrenam històries" al Cine Ciutat de Palma. Hi han participat la presidenta d’EMAYA, Neus Truyol, acompanyada del batle de Palma, José Hila. Truyol ha explicat que "és una campanya fresca, creativa i optimista. Volem que els veinats s’impliquin amb la neteja de Palma i fem una crida pel reciclatge". Allà s’han projectat l’espot publicitari i el making off del rodatge i s’han presentat, també, altres formats de la campanya com fulletons, la guia del reciclatge, la falca per a les ràdios, cartells, opis, etc.

Aquesta campanya es realitza amb motiu de la renovació de tots els contenidors de Palma, per tal que aquest canvi sigui un element per motivar la ciutadania a col·laborar en la recollida selectiva i en el bon ús dels contenidors per tenir una ciutat més neta. L’estratègia de comunicació s’ha fonamentat en l’optimisme i la creativitat a la vegada que és propera i innovadora. És una campanya positiva i basada en la coresponsabilitat de la ciutadania, que vol transmetre un canvi d’actitud en benefici del bé comú i del medi ambient. S’ha volgut transmetre això amb “flow”, contant una història, una història “de pel·lícula”, amb música i ball als carrer de Palma.

Es tracta d’un projecte il·lusionant en el qual s’han implicat unes 40 persones. Ha implicat la creació d’una música i lletra original per a la cançó de la campanya, així com una coreografia i ball. La idea, la concepció i la producció ha anat a càrrec de Mklab, laboratorio de ideas, S.L.; la música "Un dia més clar", de Dan Zelisko; la lletra de la música, de Sebastià March; la coreografia i ball, de Tandem Club, escola de dansa; la direcció de fotografia, realització i postproducció, a càrrec del Dr. Filmgood Audiovisual Studio, i la càmera i realització making-off: Soni Martínez

La realització d’aquesta campanyaha estat possible gràcies al finançament d’Ecoembes, en el marc del conveni de col·laboració amb EMAYA per a la realització d’iniciatives d’educació i conscienciació per promoure el reciclatge i la recollida selectiva.

L’anunci s’emetrà a partir d’avui mateix per televisió. Així mateix la campanya constarà d’emissions de falques radiofòniques, publicitat a la premsa escrita i digital.

Per altra banda, l’equip d’educació ambiental d’EMAYA recorrerà els barris allà on es canvien els contenidors per informar els ciutadans al carrer, instal·lant punts informatius i contactant amb les associacions de veïns. Es distribuirà les publicacions editades en aquesta campanya, un fulletó informatiu i la “guia del reciclatge”, amb tota la informació de bones pràctiques per a separar els residus.

El mesos d’abril i maig s’instal·laran els punts informatius davant el pavelló Toni Servera, a la plaça dels nins de S’Arenal i a la plaça Pius IX de Can Pastilla. El mesos de maig i juny aquest punts informatius estaran presents a Cas Capiscol, Amanecer, Camp Redó, Son Oliva, Bons Aires, Plaça de Toros, Arxiduc, Son Fortesa, pl. Santa Elisabet i Costa i Llobera.

Renovació dels contenidors

Per altra banda, Neus Truyol ha informat que la renovació dels contenidors avança a bon ritme, ja s’han canviat uns 230 contenidors de rebuig, vidre, envasos lleugers i paper i cartó en aquesta primera setmana al barri de s’Arenal i es continuarà aquesta setmana per per les Meravelles i Can Pastilla.