"Repensar Mallorca" i accions concretes per canviar el model

Les primeres accions dels 100 dies del Consell de Mallorca han estat analitzades pel president de la corporació, Miquel Ensenyat, que ha donat compte del nou model que pretén impulsar la institució insular


El nou model que esdevindrà el Consell de Mallorca tindrà una forta presència la participació, mitjançant la feina del director insular de Participació Ciutadana i Joventut, Jaume Alzamora, que és el responsable de «Repensem Mallorca», la campanya que promou una relació més directa amb els municipis perquè coneguin de primera mà els serveis que ofereix el Consell. L’estructura de les reunions que es duen a terme en els municipis té dues parts diferenciades: d’una banda, les reunions amb el batle i amb els membres del consistori i, de l’altra, les trobades amb les entitats ciutadanes locals.


Ensenyat ha explicat que la feina d’aquests 100 dies s’ha focalitzat en dos punts diferents: d’una banda, en aquesta labor de repensar els departaments per donar-los un nou enfocament i, de l’altra, en les mesures concretes que s’han adoptat, entre les quals ha destacat diverses accions com la moratòria de les grans superfícies, la feina feta pel Departament de Medi Ambient per suspendre la importació de residus a l’illa i el refinançament dels crèdits, que suposaran una empenta per a l’economia del Consell, entre d’altres.


La institució insular també treballa en un nou model cultural en català, un redimensionament de les infraestructures, la reactivació de les inversions estatutàries, la renegociació dels préstecs per obtenir un estalvi significatiu i un Pla de modernització mitjançant el qual tindrem un Consell més útil i dinàmic.