PSM-IV-ExM rebutja la pujada del 3% en els rebuts d’EMAYA mentre no hi hagi un pla d’eficiència de l’empresa municipal

El grup municipal lamenta que un cop més el PP de Cort faci recaure en les malmeses economies familiars els pes de la situació de les arques públiques i proposa un pla d’optimització de tots els recursos per abaratir costos de funcionament

La coalició PSM-IniciativaVerds-Entesa de Palma s’oposa a l’augment d’un 3% els impostos de l’empresa municipal EMAYA perquè suposa que les famílies d’aquesta ciutat siguin les principals afectades per les decisions de l’equip de govern de Mateu ISern. El PP de Palma està demostrant que sap dur a terme una gestió pública a base de perjudicar i enfonsar encara més les malmeses economies familiars. 

En aquest sentit, el grup municipal demanarà al gerent d’EMAYA, Andreu Garau, que
expliqui davant la reunió de demà del Consell d’Administració quines motivacions justifiquen aquesta pujada de les taxes de l’aigua potable i la recollida dels fems. La regidora del PSM-IV-ExM, Marisol Fernández, membre del consell considera imprescindible que Garau expliqui en aquesta reunió però sobretot que justifiqui davant els palmesans per què el PP no presenta cap mesura d’estalvi que eviti agreujar la situació de les economies familiars. 

Fernández assegura que la suma de totes les decisions del PP de Cort suposen marginar els palmesans fins a la ruïna econòmica ja que en pocs mesos estan veient com, en comptes de rebre propostes de reactivació econòmica, han de pagar més cars els serveis bàsics i públics.  

El grup municipal considera que existeixen alternatives per rebaixar els costos dels serveis i no repercutir en els
ciutadans la deficient gestió d’aquesta empresa municipal. No es pot continuar gravant les economies dels treballadors i les famílies amb dificultats. Per tant, abans que plantejar la pujada de taxes és convenient realitzar un pla de sanejament intern de l’empresa pública per tal de dissenyar una estratègia per reduir costos de gestió, optimitzar els recursos humans, tècnics i materials i abaratint els costos de funcionament regular.  

Aquest pla d’optimització, és un eina fonamental i estratègica per donar explicacions als ciutadans sobre l’estat de la situació econòmica de l’empresa i quin són els increments raonables per garantir el bon funcionament del servei, i sempre tenint en compte quines son les economies més febles. En comptes d’agafar dreceres i camins fàcils fent recaure sobre els més dèbils el pes de la seva
incapacitat de gestió, conclou Fernández.