PSM-IV-ExM innova “netejant” el carrer amb els primers “anuncis nets” d’una campanya política

M. Ensenyat i D. Abril fan una demostració d’aquesta acció de “reverse graffitti”, que només utilitza aigua a pressió, per visualitzar una campanya “diferent, austera, imaginativa, original i propera”

Els candidats de la coalició PSM-IniciativaVerds-Entesa al Congrés dels Diputats, Miquel Ensenyat i David Abril, han presentat avui els innovadors “anuncis nets” que estan fent arreu dels carrers de Palma. Aquests anuncis són el primer exemple de publicitat política no contaminant, feta només amb aigua a pressió. 

Els candidats han presentat als mitjans de comunicació la iniciativa, que ja fa dies que s’està posant en pràctica a Ciutat. L’acció circula per les xarxes socials d’internet amb vídeos virals (http://youtu.be/Unq7d_obwxI), dels quals també s’ha fet una versió de 30 segons per televisió (http://youtu.be/9x9jET9LcOg), que s’emet dins els espais gratuïts de publicitat electoral. 

L’anunci consisteix a dibuixar els eslògans i hashtags (#pensaactua i #pensadiferent) i els logotips de la coalició amb aigua a pressió, a través d’una planxa metàl·lica, que es col·loca a terra, en superfícies brutes dels carrers de Palma. La tècnica es coneix com a “reverse graffitti” (graffitti invers), perquè en compte de pintar, neteja (dibuixa llevant brutor). 

D’aquesta manera, el carrer esdevé un nou punt de contacte amb el votant, al marge del circuit convencional i remunerat de publicitat. Miquel Ensenyat ha explicat que “amb aquesta
acció, volem visualitzar la campanya que estam fent des de la coalició: una campanya austera, imaginativa, original, propera, centrada en la gent i en les Illes Balears. No tenim grans pressuposts ni grans suports publicitaris, però comptam amb la creativitat i la il·lusió de la nostra gent i dels nostres voluntaris”.  

Un altre element de la campanya són les “ninotades” (http://www.pensadiferent.cat/ninotades), una idea posada en marxa exclusivament per a aquesta campanya. Es tracta d’enllaços a vídeos, imatges, notícies, talls d’àudio... que tenen un missatge polític en clau d’humor, o d’ironia, i que ens poden ajudar, d’una manera o altra, a reflexionar davant la cita electoral de dia 20. Les ninotades es difonen a través de correu electrònic i a través de les xarxes
socials. Hi podem veure a n’Arias Navarro parlant de Miquel Ensenyat, en Hítler enfadat per l’èxit electoral del PSM-IV-ExM, les contradiccions de Rajoy o Rubalcaba, etc... 

Ensenyat ha afirmat que “feim productes específics pensats aquí, per arribar a la gent d’aquí. Tot es pensa, es produeix i es distribueix des d’aquí. Tot es fa a base de voluntaris”. I destaca l’ús dels nous canals de comunicació, com ara internet i les xarxes 2.0: “hem donat molta importància als productes pensats per ser difosos als nous mitjans: internet, xarxes socials. Un dels nostres electorats preferents, segons diuen les enquestes, són els joves. Ens hi adreçam amb els seus codis i llenguatges. Tenen molt d’èxit, moltes visualitzacions, molts de seguidors...”. El candidat conclou: “som diferents, pensam diferent i feim una campanya diferent”.