PSM-IV-ExM denuncia que el Consell “tira al fems” 50 milions d’euros amb el Segon Cinturó

La coalició diu que els trams que es liciten són completament inútils i demana que enlloc de destinar els doblers del Ministeri de Foment a començar autopistes noves se dediquin a acabar unes obres de tren de Llevant ja començades

La licitació dels enllaços de Son Ferriol i el Pla de na Tesa anunciats pel Consell suposaran, segon el PSM-IV-ExM una tudadissa de 50 milions d’euros. Per tant, en la comissió informativa d’Urbanisme del Consell de Mallorca, el PSM-IV-ExM ha votat en contra del projecte.
Segons el portaveu de la coalició al Consell de Mallorca, Joan Font, es tracta “’d’una infraestructura que no és gens prioritària tenint en compte el moment de crisi i la manca de recursos públics a Salut i Educació”. I afegeix que “només servirà per traslladar les retencions de trànsit ja que es pretén fer un bypass entre dues carreteres que seguiran col·lapsades. Per tant, no tendrà una funcionalitat real.”. 

En un moment en que el preu del carburant es dispara, i es dispara també el nombre de famílies sense recursos, el que s’ha de fer per ajudar la gent és facilitar el transport públic, perquè el transport privat de cada vegada és més inassequible pels col·lectius que més pateixen la crisi. Per tant, executar el Segon Cinturó és una nova mostra de que els governs de tan Maria Salom com Mateu Isern, que anunciaren ahir somrients el descabellat projecte, estan d’esquenes a la crítica realitat social que viu el país. 

Segons el portaveu del PSM-IV-ExM a l’Ajuntament de Palma, Antoni Verger, “mentre veim que a altres països com a França el que s&
rsquo;ha fet és abaixar el preu del transport públic com a mesura per ajudar les famílies i dinamitzar el país, a Balears, en canvi, el Govern boicoteja el transport públic apujant el preu dels bitllets un 50%, deixant aturades les obres del tren del Llevant, que ja estaven a mig fer, i reduint línies i freqüències de bus”. 

A més d’una política antisocial, la licitació dels 2 trams del Segons Cinturó també és una temeritat perquè, segons el portaveu del PSM-IV-ExM, Joan Font, “no és segur que el Ministeri de Foment transfereixi els diners. De la mateixa manera que està incomplint el conveni ferroviari, també és probable que incompleixi el conveni de carreteres i les obres es quedin a mitges. Ningú serà capaç d’anar a Madrid a explicar a Foment que és molt millor destinar els pocs doblers que es tenen a acabar
unes obres de tren ja iniciades que no a començar una nova autopista?”. 

Per la seva banda, el portaveu del PSM-IV-ExM a Cort afirma que “si el Ministeri de Foment pot destinar 50 milions d’euros per construir 5,4 km. de carreteres, vol dir que també té els diners que tenia compromesos pel tren i que no han arribat. Que el Ministeri de Foment inverteixi en el tren enlloc de en carreteres ajudaria de la mateixa forma a reactivar l’economia però, a més, permetria generar infraestructures més respectuoses amb el territori, amb major impacte social i amb un menor cost econòmic i ambiental”.