PSM-IV-ExM de Palma denuncia la penalització de l’ús del transport públic i el foment del vehicle privat

La rebaixa de les tarifes d’aparcaments pels abonats de l’IME suposa una potenciació irresponsable del cotxe privat en detriment dels autobusos i de la qualitat de l’aire. A més, la regidora Marisol Fernández proposa que aquesta rebaixa s’ofereixi als veïn

Aquesta mesura que no carrega directament sobre el preu que han de pagar els palmesans té unes greus conseqüències que van en detriment dels serveis públics que l’administració ha d’oferir als ciutadans. És a dir, que el regidor Sansó està mostrant com a positiva una mesura que penalitza l’ús del transport públic i fomenta l’ús del vehicle privat i no contribueix a disminuir els nivells de contaminació de l’aire.

 

I això, en un moment en què s’han apujat les tarifes dels busos de l’EMT una mitjana d’un 23%, al mateix temps que s’han reduït línies i freqüències, i s’han augmentat els impostos municipals, tot plegat agreujant encara més el difícil equilibri de les economies familiar. Amb aquesta nova mesura, el PP de Cort potencia el vehicle privat quan els ciutadans més necessiten de l’ajuda de l’administració i quan està demostrat que el consum de gasolina ha disminuït pel seu elevat preu i la dificultat d’assumir el seu cost.

 

La regidora Marisol Fernández, membre del Consell d’Administració de l’SMAP, ja va mostrar la seva disconformitat davant l’acord amb l’IME que permet un descompte del 10% als usuaris en el preu dels aparcaments donat que aquesta mesura hauria d’anar orientada als residents i veïns propers als aparcaments que menys ocupació registren.

 

Cal recordar, a més, que les mesures del PP de Cort han demostrat basar-se en polítiques d’antimobilitat que fomenten l’ús del vehicle privat i penalitzen i fan més precari l’ús del transport públic de Palma. A aquests fet, s’hi ha de sumar els nivells de contaminació atmosfèrica que comptabilitza la ciutat mentre l’equip de govern pren mesures que van en contra de reduir-los com per exemple la penalització també per als usuaris de la bicicleta.

 

Precisament, en una conjuntura econòmica com l’actual un govern responsable que pretengués garantir la qualitat i el futur dels serveis públics, hauria d’aprofitar aquesta situació per guanyar usuaris i millorar el transport públic.