PSM-IV-ExM de Palma demana aparcaments públics i segurs per a bicicletes

Actualment l’SMAP disposa de més de 1,500 places per lloguer o abonaments per a cotxes. Si per cada aparcament públic habilitéssim dos aparcaments de cotxes a per a bicicletes, disposaríem de 120 places per a bicicletes

A hores d’ara, Palma compta amb un parc que bicicletes privades important. Cada vegada hi ha més veïnades i veïnats que usen la bicicleta com a forma de transport habitual, tant per desplaçar-se diàriament com per fer sortides de cap de setmana. Per tant, cada cop hi ha més famílies que disposen d’una o més bicicletes a casa. 

Aquest és un fet que des del PSM-IniciativaVerds-Entesa celebram. “Tot i les passes enrere que el govern d’Isern ha fet en matèria de mobilitat sostenible a la ciutat, la bicicleta va arribar per quedar-se” afirma Marisol Fernández, regidora d’IniciativaVerds. Perquè és evident que quant la gent troba un mitjà de transport (i la bicicleta n’és un) còmode, barat, accessible, útil, no contaminant, saludable, silenciós, etcètera. l’usa i l’incorpora al seu dia a dia. I així ho mostren els nostres carrers on trobam bicicletes circulant pels carrers i aparcades arreu. 

Però la realitat és que tenim poques alternatives on aparcar la bicicleta a dia d’avui: entrar la bicicleta a casa (molta gent no disposa de l’espai adequat), deixar-la fermada al carrer (on es troben a la intempèrie, a disposició de robatoris i inclemències del clima), llogar un aparcament privat (amb un cost relativament elevat per l’usuari). 

El govern municipal no pot ser aliè a aquestes circumstàncies i des del PSM-IniciativaVerds-Entesa consideram important que es faci càrrec de la situació i prengui mesures per pal·liar-la. Per tant, Marisol Fernández presenta una proposta al plenari del 29 de novembre per tal que els usuaris/es disposin d’oferta d’aparcaments públics per a bicicletes. És a dir, que a tots els aparcaments de l’SMAP es destini una part dels espais destinats als cotxes, per aparcaments de bicicletes. D’aquesta manera, l’Ajuntament de Palma obriria un mercat de lloguer públic per a aquest vehicles. “Tal com Cort posa a disposició dels usuaris/es de cotxe privat aparcaments públics, també ha de implantar iniciatives paral·leles per als usuaris/es de la bicicleta” explica Fernández. 

Demanam que l’SMAP habiliti un mínim de 12 places d’aparcament públic en règim de lloguer per a bicicletes a cada un dels 9 aparcaments dels que disposa aquest servei (excloent el de Sa Riera), i es comprometi a incrementar el nombre d’aparcaments públics per a bicicletes en funció de la demanda per part dels ciclistes. Aquests aparcaments han de tenir un preu raonable, proposam establir un preu màxim de 4 euros al mes per bicicleta si es lloga de manera individual i habilitar bonificacions o preus especials per a famílies, persones aturades, infants, tercera edat, etcétera. perquè siguin assumibles per les economies familiars amb més dificultats. 

Pel que fa a l’aparcament de Sa Riera, proposam que passi a ser un “aparcament de bicicletes de llarga estada”, amb més quantitat d’aparcaments per a bicis i amb un preu més reduït que a la resta d’aparcaments. Així, persones que usen de tant en tant la bicicleta poden deixar-les allà aparcades a menor cost. Sa Riera és un aparcament allunyat de zones poblades i infrautilitzat (sols s’usen una tercera part de les places de cotxes que té). Amb aquesta iniciativa incrementaria l’ús d’aquest aparcament i donarem més i millor servei als ciclistes de Ciutat.

Documents adjunts