PSM-IV-ExM afirma que el segregacionisme lingüístic a les escoles de Palma ha resultat un fracàs històric i un ridícul absolut

La coalició presentarà una moció al proper plenari instant a garantir la integració a través del model educatiu d’immersió lingüística

En el ple de l’Ajuntament de Palma que es celebrarà el proper dia 26 de juliol, PSM-IV-ExM presentarà un proposició per tal que l’Ajuntament de Palma insti al Govern de les Illes Balears a abandonar de forma immediata el segregacionisme lingüístic a les escoles i garanteixi la integració lingüística a través del model educatiu d’immersió amb la llengua catalana com a vehicular. 

Després que s’hagin conegut les dades sobre la tria de llengua en l’àmbit educatiu per part dels pares i mares, que revelen que la immensa majoria del les famílies de
Palma han optat per mantenir els projectes lingüístics integradors basats en la llengua catalana com a llengua vehicular de l’ensenyament, el regidor de PSM-IV-ExM, Antoni Noguera, opina que “les dades demostren que hi ha una “aclaparadora majoria silenciosa” de pares i mares que han decidit que la millor manera de garantir la integració lingüística de tots els infants i el coneixement de les llengües oficials del país és continuar amb el català com a llengua comuna per vehicular l’ensenyament a les Illes Balears.”  

És per aquest motiu que considera imprescindible abandonar definitivament la proposta “ridícula, perillosa, ideològica, improvisada i molt cara de segregar els nins i les nines per llengües a les aules, i que s’opti per mantenir els projectes lingüístics integradors, que garanteixen millor la
cohesió social, la llibertat i el benestar dels infants i que no suposen una despesa addicional innecessària.”  PSM-IV-ExM defensa que la proposta segregacionista i les retallades en educació actuen en contra de la qualitat del sistema educatiu i divideixen la comunitat educativa i la societat. En aquest sentit, Antoni Noguera apunta que “no es pot afirmar que es vol un consens en matèria educativa mentre s’executa una política de retallades sense aturall, a les Illes Balears i a Madrid que afecten especialment a Palma i mentrestant es mantenen, contra el criteri majoritari de la comunitat educativa, propostes com la segregació lingüística dels alumnes en aules mallorquines i aules castellanes, que el que fan és fracturar la societat.” 

Els CEIP de Sa Graduada, Camilo José Cela, Jafuda Cresques, Can Pastilla, Pintor Joan Miró, Gabriel Vallseca, són alguns dels
exemples d’escoles amb molts d’alumnes nouvinguts on els pares han respost de forma majoritària al model d’immersió lingüística
. Un model que sempre ha destacat per la seva tasca d’integració, cohesió i de qualitat aprenent les dues llengües oficials d’aquesta terra. Per tot això, la coalició defensa que s’abandonin els plans de segregació i es mantengui el model d’immersió lingüística.