MÉS per Palma proposa convocar un nou concurs pel manteniment dels busos de l’EMT

Antoni Verger, portaveu de MÉS per Palma, insta a la direcció de l’EMT a deixar desert el concurs actualment en tramitació perquè “és lesiu pels interessos dels ciutadans”

El grup municipal MÉS alerta que els requisits excessivament restrictius han provocat que tan sols una empresa, ASITSA, s’hi hagi presentat. “L’actual concurs és un fracàs estrepitós i si finalment s’adjudica en aquestes condicions els ciutadans acabarem pagant molt durant anys pel manteniment dels busos”

MÉS per Palma ja va denunciar que l’actual concurs públic del servei de manteniment de busos de l’EMT especificava uns requisits molt restrictius que limitaven la presentació d’ofertes. “Finalment tan sols ASITSA, l’empresa que ja prestava el servei, s’ha presentat i ha pogut complir els requisits. Que només se presenti un licitant demostra el rotund fracàs del concurs i és un fet negatiu pels interessos dels ciutadans”, conclou Antoni Verger, portaveu de MÉS per Palma

Verger demana a la direcció de l’EMT que aturi l’adjudicació d’aquest servei, deixi el concurs desert i torni a elaborar uns nous plecs perquè més empreses s’hi puguin presentar i afavorir així la competència real entre empreses, en benefici dels interessos de l’administració. El concurs representa un import de 7 milions d’euros anuals amb una durada mínima de 3 anys, amb la possibilitat de dues pròrrogues d’un any cadascuna.

“El concurs actual, tal com vàrem pronosticar, ha estat un nyap, caríssim i lesiu per l’interès general. Encara som a temps d’evitar-ho si paralitzam l’adjudicació i replantejam les condicions del concurs i l’obrim perquè puguin participar més empreses”, afirma Verger.

Recordam que la regidoria de Mobilitat està a punt d’adjudicar el servei de manteniment dels busos de l’EMT a ASITSA, l’única empresa que s’ha presentat al concurs. MÉS per Palma ja va pronosticar i denunciar al Consell d’Administració de l’EMT del mes de juny, on es van aprovar aquests plecs, que aquest fet es podia produir perquè els requisits del concurs eren excessivament restrictius, i per tant, limitaven molt les opcions i les candidatures possibles.

Verger detalla dos d’aquests requisits:

1. Acreditar que ja està gestionant el manteniment d’una flota de 40 busos urbans com a mínim.

2. Acreditar 5 anys d’experiències en el manteniment de busos urbans.

“A la vista dels plecs semblava que el concurs podia estar fet a mida d’ASITSA, filial d’ALSA, una empresa que històricament ha tengut molta sintonia amb els governs del PP”, afirma Verger.

A més, Verger recorda que ASITSA ja va ser sancionada el 2013 pel fet de destinar mitjans i personal, destinats en exclusiva al manteniment dels busos de l’EMT, al manteniment dels busos de la flota privada d’ALSA. Aquesta situació va ser denunciada per les empreses del transport turístic de busos de Mallorca com a competència deslleial.

*imatge publicada pel Diario de Mallorca