MÉS afirma que l’averia a SFM és a causa de la “deixadesa programada en la gestió del servei de tren”

El Grup MÉS exigeix responsabilitats a la conselleria de Gabriel Company i a la gerència de SFM, a qui acusen d’ignorar els perjudicis causats a milers d’usuaris.

El Grup MÉS ha lamentat que l’averia, encara no resolta, registrada des de primera hora d’avui a tots els serveis de tren de SFM és “no una qüestió només tècnica, sinó la manifestació de la deixadesa en la gestió d’un servei més que necessari i que és l’única opció de mobilitat per a milers de ciutadans i ciutadanes de Mallorca”.

Segons el diputat del Grup MÉS, David Abril, “és imperdonable que SFM hagi deixat literalment tirades a centenars de persones avui matí i sense saber quan s’arreglarà l’averia ni oferir un sistema de transport alternatiu com per exemple els busos del TIB o d’empreses privades”.

Abril ha assegurat que “no sols es tracta d’una qüestió tècnica, sinó de mala gestió. Tot fa indicar que el PP vol deixar caure el tren per tancar-lo o per afavorir la seva privatització, com fan amb altres serveis”. En aquest sentit, el diputat ha recordat que “el PP primer va pujar les tarifes de forma inassolible per als usuaris; i ara, amb aquestes averies sistemàtiques, fan que la gent hagi de cercar-se la vida”.

El diputat ecosobiranista ha afirmat que “no és de rebut que el gerent de SFM tingui temps per presentar denúncies falses en relació als gestors anteriors del tren i, en canvi, no sigui capaç de fer una gestió mínimament decent d’un servei bàsic per a la ciutadania”.

Sobre les paraules del conseller Gabriel Company, Abril ha manifestat que “no sabem si els del GOB sembren, però el que sí és evident és que el senyor Company ignora el que es cou al tren perquè no agafa mai cap transport públic”.

David Abril, que ha estat testimoni dels fets ocorreguts al tren avui matí, ha demanat comptes a la conselleria d’Agricultura, Medi Ambient i Territori del Govern sobre el que ha succeït avui a SFM mitjançant diferents preguntes i sol·licituds de documentació com per exemple que es quantifiquin les pèrdues i els perjudicis per als usuaris habituals del servei, o perquè no s’ha desplegat un servei alternatiu de transport per a les persones afectades.