La vicepresidenta del Govern presenta el patrimoni balear al mercat britànic per potenciar el turisme cultural i afavorir la desestacionalització turística

En el marc de la World Travel Market de Londres, el Govern ha presentat al Regne Unit el patrimoni cultural i natural de les Illes com a reclam turístic. La cultura és un dels segments estratègics turístics que vol potenciar el Govern per promoure un turisme sostenible, de qualitat i de temporada baixa.


La vicepresidenta i consellera d’Innovació, Recerca i Turisme, Bel Busquets, ha destacat l’increment de visitants britànics durant els mesos d’hivern (+15,4% entre gener i abril de 2018), que ha atribuït a l’estratègia Better in Winter, i també l’ascens de la despesa que fan els britànics a les illes.
Segons Busquets, “hem de ser francament optimistes”, ja que “la despesa per britànic i dia ha augmentat un 8,7%, per damunt de l’increment que ha registrat el nombre de visitants”.
Així mateix, ha posat en relleu que “el mes de setembre els visitants internacionals han augmentat un 1,1%, i la despesa, un 2,7%, i això possibilita contractes de feina més llargs, que són millors condicions de feina i millors pensions en un futur”, ha recordat. De fet, aquesta setmana s’ha conegut que l’allargament de la temporada turística ha permès un nou màxim històric d’afiliacions en un mes d’octubre, amb 525.444 llocs de treball.

Presentació a premsa britànica
La World Travel Market de Londres ha estat la primera gran fira turística en què els Consells insulars han participat amb les competències de promoció turística ja transferides. Representants dels Consells, juntament amb la vicepresidenta Busquets, han exposat a periodistes turístics britànics diferents projectes de recuperació i revaloració del patrimoni cultural i natural de les Illes Balears.
Busquets ha explicat que l’Impost de Turisme Sostenible té entre les seves finalitats la rehabilitació i conservació del patrimoni cultural, perquè “des del Govern som molt conscients del potencial del nostre patrimoni com a reclam turístic. Es tracta de tenir cura d’elements culturals que ens portaran a un turisme de més qualitat i de temporada baixa". “Aquest tribut propi de les Illes Balears està sent un èxit”, ha afegit Busquets, “des que va entrar en vigor, el juliol de 2016, s’han recaptat uns 200 milions d’euros”.

Per la seva part, el Consell de Mallorca ha presentat el nou projecte “Mallorca Inspires”, dedicat al turisme sostenible respectuós amb la cultura illenca; el Consell de Menorca ha exposat els 25 anys de l’illa com a Reserva de la Biosfera; el Consell d’Eivissa i la seva campanya “Ibiza, World Heritage” han estat centrats en les tradicions de l’illa; i el Consell Formentera ha reivindicat el seu patrimoni natural i cultural, i ha destacat especialment la posidònia oceànica.

Previsions per a 2019
Per tal d’allargar la temporada turística, és imprescindible millorar la nostra connectivitat. En aquest sentit, el Govern balear ha valorat molt positivament les previsions que hi ha respecte al mercat britànic per a la temporada baixa de 2019. Turespaña estima un creixement interanual del turisme britànic a les Balears d’un 58%, percentatge molt superior al 4% que s’espera per al conjunt de l’Estat. Durant els mesos d’hivern, les aerolínies han programat un 22,3% més de vols que l’any passat a les Balears i el mercat britànic en particular tindrà un 19% més de connexions amb Mallorca.