El Govern ha de demanar la suspensió cautelar de la privatització d’AENA, com ha fet Canàries

Biel Barceló: “el Govern ha d’utilitzar totes les armes legals i judicials per protegir els interessos econòmics i estratègics de les Illes Balears”


El Grup MÉS insta el Govern del PP a demanar al Tribunal Suprem la suspensió cautelar del procés de privatització del 49% del capital social d’AENA, per tal de protegir els interessos de les Illes Balears. El portaveu, Biel Barceló, ha afirmat: “El Govern ha d’utilitzar totes les armes legals i judicials al seu abast per aturar la privatització d’AENA i protegir els aeroports i els interessos econòmics de les Illes Balears”.

Des del Grup MÉS denuncien que l’Estat vol vendre el que no és seu, i recorden que l’Estatut de les Illes Balears, en l’article 32.15, inclou les competències executives de ports i aeroports d’interès general quan l’Estat no se’n reservi la gestió. Biel Barceló assenyala que l’Estatut és una llei orgànica, i no ha estat respectada pel Govern espanyol.

La formació també recorda que tant Rajoy com Bauzá han romput el consens en aquesta matèria. El Parlament de les Illes Balears ha expressat reiteradament la voluntat de impulsat la cogestió aeroportuària pública, descentralitzada i participada.

Biel Barceló reclama a l’Executiu una acció decidida: “L’actuació del Govern del PP no s’ha de limitar a declaracions de la portaveu Núria Riera o del president Bauzá, sinó que ha d’emprendre actuacions contundents i clares per defensar els interessos econòmics i estratègics de les Illes Balears, que passen per gestionar els nostres aeroports des de les nostres institucions públiques. És el que marca l’Estatut i el que tenim aprovat per unanimitat al Parlament”.

El Grup MÉS remarca que l’opció per la privatització és ideològica i perjudica greument els interessos balears. És ideològica i no basada en la rendibilitat econòmica: AENA és una empresa pública que genera beneficis, i els que generen els aeroports de les Illes podrien ser reinvertits en millorar la nostra connectivitat.

Finalment, recorden que la ministra Pastor ha informat que Foment haurà invertir en l’AVE, en els quatre anys, 14.245 milions d’euros. Mentrestant, el que es destina al certificat de resident per a Balears, Canàries, Ceuta i Melilla no arriba als 200 milions anuals; i el pressupost de la CAIB és de 4.000 milions.

Documents adjunts