Biel Barceló considera «inadmissible» que AENA pretengui ampliar l’aeroport sense consultar

El vicepresident del Govern reclama la cogestió dels nostres aeroports, i aposta per la sostenibilitat, «i no per un creixement il·limitat»


El vicepresident del Govern, Biel Barceló, considera «inadmissible» la intenció d’AENA d’ampliar les infraestructures de l’aeroport de Son Sant Joan per augmentar l’arribada de turistes, i que no s’hagi consultat en cap moment l’Executiu de les Illes Balears.

En els passadissos del Parlament, el també conseller d’Innovació, Recerca i Turisme ha estat clar en afirmar que "de cap de les maneres aquesta és la línia a seguir". Barceló ha afirmat: "s’ha d’apostar per la sostenibilitat, i no per un creixement il·limitat".

El vicepresident ha expressat la seva preocupació pel projecte d’AENA d’augmentar la capacitat de Son Sant Joan i pel fet que l’empresa pública que gestiona els aeroports de l’Estat espanyol no s’hagi posat en contacte amb el Govern balear per discutir les seves intencions.

En aquest context, Barceló ha tornat a defensar que el Govern ha de participar en la gestió dels aeroports de les Illes Balears, que són la "porta i entrada" dels ciutadans que resideixen en l’arxipèlag i dels milers de turistes que es desplacen a les illes cada any.

"No pot ser que Madrid planifiqui sense l’opinió i el consentiment de les principals institucions de les nostres illes, el Govern en primer lloc, i sense que els ciutadans i ciutadanes d’aquest país tinguin res a dir".

Sobre aquesta qüestió, el GOB s’ha aliniat amb la posició del Govern. L’entitat ecologista ha emès un comunicat en el qual sol·licita a l’Executiu que "reaccioni" enfront de les intencions d’AENA d’augmentar en un 21 % la capacitat aèria de Son Sant Joan abans de l’any 2021.

El GOB considera aquest objectiu "indignant" i una "barbaritat" perquè suposa, amb l’arribada de més turistes, portar al límit els recursos de la illa com l’aigua, la capacitat de la xarxa viària i el seu medi ambient: "AENA cerca el màxim rendiment a unes infraestructures semiprivatizadas amb la connivència de l’Estat, per la qual cosa el Govern ha de plantar-se i rebutjar en veu alta" les intencions del Ministeri de Foment.