El Consell incentiva la cooperació entre els diferents agents econòmics que treballen amb el producte local agroalimentari

El conseller de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local, Jaume Alzamora, ha mantingut aquesta setmana reunions conjuntes amb representants de empreses productores, de distribució i les organitzacions pageses ASAJA i Unió de Pagesos per explorar vies de col·laboració en la promoció del producte local.

Després d’uns primers contactes personalitzats del conseller amb cada un dels agents econòmics, aquesta setmana s’han iniciat les reunions conjuntes, en què s’ha posat damunt la taula la necessitat de donar un fort impuls al producte elaborat a Mallorca a curt termini. La situació causada per la crisi sanitària de la COVID-19 així ho requereix, però alhora el Consell de Mallorca vol fomentar una cooperació entre els diferents actors que sigui durable.

Segons el conseller Alzamora, el Consell es planteja la promoció econòmica en diferents sentits i explica: “Per una banda, necessitam promocionar el nostre producte, que la ciutadania el conegui. Alhora, hem de fomentar que hi hagi consciència respecte a la importància d’aquest producte per a l’economia local, el medi ambient i la sobirania alimentària. Per altra banda, perquè es puguin adquirir productes de Mallorca, hi ha d’haver establiments que l’ofereixin”, i ara mateix les grans superfícies tenen una forta demanda del consumidor final.

La Direcció Insular de Promoció Econòmica continua treballant per contactar amb altres empreses de distribució. Així mateix, el Consell vol posar en marxa la marca Producte de Mallorca perquè tots els aliments i altres productes elaborats a l’illa puguin utilitzar-la i la ciutadania els reconegui.

Campanya publicitària amb Miquel Montoro

En la mateixa línia, Promoció Econòmica del Consell vol refermar el seu compromís amb els productes típics de la Setmana Santa a Mallorca i ha engegat una campanya amb el lema: “A Mallorca, com cada any per Pasqua, panades, crespells i rubiols”. Per això, s’ha comptat amb la col·laboració del reconegut youtuber Miquel Montoro, ferm defensor del producte local i amb una gran repercussió mediàtica, tant a l’illa com a l’exterior.

El conseller Alzamora explica que «ja havíem previst fer aquesta campanya abans de l’actual situació, i creim que el missatge és vigent en aquests moments». L’estat d’alarma, explica, «no ens ha de privar d’elaborar a casa les panades o els rubiols o fins i tot comprar-los en el petit comerç, que són els comerços de proximitat de tota la vida», i d’aquesta manera contribuïm a l’economia local, «que és el nostre objectiu».

A través d’un vídeo protagonitzat per Montoro i difós a per xarxes socials, Promoció Econòmica del Consell vol convidar la ciutadania a adquirir productes com panades, rubiols i crespells de forns i pastisseries, o bé els ingredients primaris necessaris per elaborar-los a casa, sempre tenint en compte les recomanacions de les autoritats durant l’estat d’alarma. És a dir, els desplaçaments han de durar el temps imprescindible, no han de suposar grans distàncies i s’han de fer amb les mesures necessàries per evitar contagis.