Biel Barceló ha presentat a la fira World Travel Market de Londres l’oferta balear per al turisme esportiu

També ha participat a Londres en una presentació gastronòmica de producte balear per a premsa especialitzada britànica i distribuïdors d’alimentació del Regne Unit


El vicepresident del Govern i conseller d’Innovació, Recerca i Turisme, Biel Barceló, ha presentat a la fira World Travel Market de Londres l’oferta balear per al turisme esportiu en un acte que ha comptat amb la presència de grans figures de l’esport britànic com el corredor escocès de Trail Casey Morgan i els ciclistes Sir Bradley Wiggins i Sean Kelly, a més del mallorquí Joan Llaneras.


Barceló ha parlat a la premsa britànica de les qualitats de Balears com a destinació per al turisme esportiu, un producte turístic en alça i de gran interès per a les illes donat el seu alt component desestacionalizdor, doncs són principalment els mesos de les temporades baixa i mitjana quan més ens visita aquest tipus de turista.

Biel Barceló ha assenyalat que “l’aposta pel turisme esportiu és de benefici mutu: els esportistes del nord i centre d’Europa es beneficien del clima que troben en els mesos de tardor i hivern mentre que els hotels, restaurants i tendes estan encantats d’oferir els seus serveis als visitants”.


A l’estand de Balears a Londres el ciclisme ha pres el protagonisme de la mà del 7 vegades campió del món de ciclisme en pista, el mallorquí Joan Llaneras, qui ha exercit de mestre de cerimònies per presentar dues importants competicions que tenen lloc a Mallorca: la carrera cicloturista Mallorca 312 i la competició professional Mallorca Challenge Ciclista.


La competició Mallorca 312 ha explicat com a ambaixador de la prova i de la destinació amb l’ex ciclista irlandès Sean Kelly, retirat des de 1994 després de 188 victòries professionals. Kelly viatja a les Illes Balears almenys 3 vegades a l’any per entrenar i és un enamorat de les Illes Balears, la qual cosa ha volgut transmetre al públic assistent a l’esdeveniment, recomanant la nostra destinació tanta per a ciclistes professionals com a aficionats.


Per la seva banda, la Challenge Ciclista a Mallorca, que el proper any celebrarà el seu 25 aniversari, ha comptat amb el suport d’una autèntica figura del ciclisme britànic, el corredor Sir Bradley Wiggins, professional de carretera i ciclisme en pista i tres vegades medallista d’or olímpic, a més de ser el primer guanyador d’un Tour de França al Regne Unit. Wiggins és també un assidu visitant de les Illes Balears i passa a Mallorca bona part del seu temps d’entrenament durant els mesos d’hivern. Brandley ha destacat que a Mallorca es sent "com a casa" i que li "encanta venir a entrenar". La celebració de la 25a edició de la Challenge ha estat qualificada d’"excepcional en ciclisme" per Bradley.

Aquesta presentació de turisme esportiu duta a terme a la World Travel Market de Londres forma part de l’estratègia del Govern de les Illes Balears en la seva aposta pel desenvolupament de productes turístics que afavoreixin l’afluència de turistes en els mesos d’hivern i contribuir així a reduir la estacionalitat de la destinació. Una estratègia que ha d’estar marcada per dues coordenades: sostenibilitat i qualitat.

Presentació de l’oferta gastronòmica basada en el producte local de Balears

D’altra banda, Biel Barceló també ha participat a Londres en una presentació gastronòmica de producte balear per a premsa especialitzada britànica i distribuïdors d’alimentació del Regne Unit. L’objectiu ha estat donar a conèixer els productes balears en el mercat britànic i tot allò que les Illes Balears poden oferir com a destinació gastronòmica, alhora que afavorir la comercialització dels nostres productes al Regne Unit.

La presentació s’ha dut a terme en el marc de la fira World Travel Market de Londres, i ha comptat amb la col·laboració del Consell Regulador Sobrassada de Mallorca o les Denominacions d’Origen Formatge Maó-Menorca i vins Pla i Llevant (Mallorca).

El vicepresident del Govern ha assenyalat que "l’aposta pels productes locals encaixa perfectament en el nou model turístic que aquest Govern vol implementar", ja que es tracta d’un model que beneficia a tots: als visitants, perquè poden gaudir d’aliments de qualitat elaborats a les illes, i als productors, que podran ampliar les seves vendes a restaurants i hotels. Els visitants també es podran endur aquests productes de record quan tornin al seu país, o fins i tot podran comprar aquests productes al seu país de procedència, per poder reviure les experiències gastronòmiques de les seves vacances a les illes. Barceló ha convidat tots els assistents a conèixer millor la gastronomia de les illes.

Aquesta acció promocional de la gastronomia balear s’emmarca dins de la programació que el Govern de les Illes Balears ha organitzat amb motiu de la fira de turisme World Travel Market de Londres per tal de posicionar les Illes Balears com a destinació gastronòmica entre els britànics.