“30 km més de carril bici i 20 estacions més de Bicipalma per arribar a tots els barris i pobles de Palma”

La coalició PSM-IV-ExM de Palma aposta per la consolidació del canvi de model de la mobilitat sostenible de Ciutat perquè els vianants recuperin el protagonisme dins l’espai urbà

La coalició nacionalista i ecosocialista ha proposat avui la creació d’una xarxa més àmplia de carrils bici que permeti connectar tots els barris i pobles de Ciutat i permetre que els usuaris de la bicicleta es puguin desplaçar per tota la ciutat en bici.

Antoni Verger i Marisol Fernández ha explicat que un dels principals objectius de la política municipal de la nostra formació és “passar de la ciutat dels automòbils a la ciutat dels i les vianants perquè els vianants recuperin el protagonisme dins l’espai públic”.

“En molt
poc temps els ciutadans de Palma han acceptat amb un èxit rotund aquest canvi de model de la mobilitat sostenible però hi hem d’aprofundir i consolidar-lo. Perquè Palma sigui una ciutat més moderna, més habitable i amb millor qualitat de vida per als ciutadans”.

El candidat a la batlia, Antoni Verger, proposa l’ampliació en 30 kilòmetres més el carril bici així com la creació de fins a 20 estacions noves de Bicipalma per arribar a tots els barris i pobles de Palma. 

Propostes concretes:

1. Construir 30 kilómetres més de nous carrils bici i voreres amb l’objectiu que des de les barriades i els pobles de Palma es pugi arribar amb bici o a peu al centre, i que també hi hagi bona connexió transversal entre les barriades. Noves rutes per arribar a El Terreno, Castell
de Bellver, Gènova, Establiments, Son Sardina, Son Hugo, Germans Escales, S’indioteria, Pont d’Inca i Pla de na Tesa, Pla de Sant Jordi.

2. També 20 noves aturades del BICIPALMA per facilitar als ciutadans els seus trajectes diaris per Palma . Connectarem el BICIPALMA amb barris perifèrics de Palma (Son Rapinya, Son Dameto, S’indioteria, El Terreno, Molinar ) i els pobles de Palma(Pla de Sant Jordi, Gènova), així com equipaments esportius i patrimonials(Son Moix, Son Hugo, German Escales, Castell de Bellver) i el centre penitenciari.

3. Ubicar zones d’estacionament de bicicletes i estacions de bicicleta pública als aparcaments públics i als aparcaments dissuasius.  

A continuació us adjuntam dues imatges del carril bici que els candidats han construït avui al carrer per evidenciar la necessitat d’ampliar
els carrils bici de Ciutat. Concretament, ho han fet a la intersecció entre el carrer Manacor i l’avinguda Gabriel Alomar.