Inca crea el primer Consell de la Infància

Alice Weber: "S’ha de potenciar en els infants un esperit crític amb la gestió del seu municipi"


El Casal de Cultura ha acollit les primeres sessions del que serà el Consell de la Infància d’Inca. El Batle d’Inca, Virgilio Moreno i la regidora d’Educació, Alice Weber han volgut estar presents per explicar als més petits els objectius d’aquest projecte que comença a caminar. Així, els alumnes, durant el matí, han conegut la iniciativa municipal i com podran participar-hi. «El que pretenem és iniciar una proposta a través de les escoles en la que els infants puguin arribar a sentir-se partícips i escoltats per les autoritats d’Inca», ha dit Weber. En total, els nou centres de primària participaran d’aquesta primera experiència.



"Com puc millorar la meva ciutat?
Aquest projecte comptarà amb una línia de treball que se centra a contestar la pregunta "Com puc millorar la meva ciutat?". Així, és important que durant el procés es produeixi un debat sobre qüestions que els afecten directament en el seu entorn més proper dels infants. «Des de la institució creiem que s’ha de potenciar en els infants un esperit crític en els assumptes relacionats amb la gestió del seu municipi», ha dit Weber. Paral·lelament, es treballarà en la creació d’un reglament de funcionament del Consell de la Infància. Després aquest document es durà al ple municipal amb l’objectiu que sigui un projecte amb continuïtat i amb empenta. Durant el darrer trimestre del curs se celebrarà la primera reunió oficial del Consell de la Infància de la ciutat.

El Consell d’Infants estarà format per dos alumnes consellers i representants de 6è de primària de les diferents escoles públiques i concertades del municipi d’Inca. Els alumnes de 5è de primària també formen part de l’òrgan del consell d’infants, però no tenen poder de decisió, només participen com a suggeridors de propostes. Durant el tercer trimestre que serà quan es posarà en marxa amb els centres escolars. Tindrà continuació durant el curs 2017/2018 i una durada d’un any amb reunions trimestrals on tots els centres s’ajuntaran en les assemblees i posaran en comú tot el treballat fins al momento.