Front comú amb Canàries per reclamar el descompte del 75% en els vols amb la península

Els dos governs han acordat traslladar aquesta reivindicació al Ministeri d’Hisenda, de manera conjunta, al llarg de les properes setmanes.

En el marc de la jornada inaugural de la fira turística World Travel Market de Londres, els Governs de les Illes Balears i de Canàries s’han reunit per reclamar conjuntament davant el Govern de l’Estat el descompte del 75% en els vols dels residents cap a la península, així com la bonificació del 100% de les taxes aeroportuàries per als residents. Els dos governs han acordat traslladar aquesta reivindicació al Ministeri d’Hisenda, de manera conjunta, al llarg de les properes setmanes.

Biel Barceló ha reivindicat “que els ciutadans i ciutadanes de les Illes Balears hem de tenir els mateixos drets que les Canàries. El govern de l’Estat ha de vetlar i garantir que els dos arxipèlags tenguin els mateixos drets. No volem ser ciutadans de segona”.

El vicepresident Barceló també ha subratllat la importància del mercat britànic per al sector turístic, ja que representa una quarta part dels turistes que visiten les Illes Balears (és el primer mercat de Menorca i el segon del conjunt de l’arxipèlag, només per darrere del mercat alemany). El també conseller d’Innovació, Recerca i Turisme ha destacat el fet que la despesa total efectuada pels turistes britànics que han visitat les Illes Balears entre els mesos de gener i maig de 2017 ha augmentat un 16,3% respecte del mateix període de l’any passat. Aquest augment té com a conseqüència la creació de llocs de treball i l’allargament dels contractes, tal com constaten les dades de l’EPA del tercer trimestre, que situen les Illes Balears com l’únic territori de l’Estat que té una taxa d’atur inferior al 10% (concretament, el 9,25%) o el màxim històric de 509.534 afiliacions a la Seguretat Social el mes d’octubre, dada que vàrem conèixer el passat divendres.

Barceló ha afirmat: «L’estratègia #BetterInWinter funciona, allargam la temporada, generam prosperitat compartida i cream llocs de treball més estables». I ha explicat que aquesta aposta per l’oferta de temporada d’hivern i primavera es materialitza duent a la WTM de Londres aquells productes que cerquen els turistes britànics fora de la temporada alta: natura i paisatges, cultura i tradicions, gastronomia i esports.

Les Illes Balears participen a la World Travel Market, per segon any consecutiu, amb un espai propi dins el recinte firal que dóna a les illes una major visibilitat respecte a edicions anteriors. Es tracta d’un estand de 300 metres quadrats amb el mateix disseny que a les fires de Fitur (Madrid) i ITB (Berlin). L’estand de les Illes Balears a la WTM pretén ressaltar els atractius de les illes durant l’hivern, com a continuació de l’estratègia de promoció turística "Better in Winter" ideada per impulsar la temporada mitjana i baixa a les Illes Balears.

Com a novetat, enguany s’han incorporat a l’estand balear elements multisensorials per tal d’evocar millor quines són les sensacions que es poden experimentar quan es visiten Mallorca, Menorca, Eivissa o Formentera. Concretament es tracta de la recreació d’olors relacionades amb les Illes Balears com és l’olor de terra banyada, de la mar i dels dolços típics d’un forn.