Florent Marcellesi: "Endesa hauria de fer públic quan pensa tancar Es Murterar"

L’eurodiputat d’ALE-Verds defensarà propostes de MÉS per Mallorca a Europa que acompanyin la transició econòmica i ecològica de les Illes Balears


"No tots els partits tenen la sort de MÉS per Mallorca de tenir un representant a Brussel·les com Florent Marcellesi, eurodiputat d’ALE-Verds", ha assenyalat el coportaveu de la formació ecosobiranista David Abril avui a la presentació de l’agenda de prioritats de les Illes Balears per traslladar a Europa amb l’objectiu "d’aconseguir unes Illes Verdes i sostenibles”. En aquest sentit l’eurodiputat ha explicat les propostes, susceptibles de fer arribar a Europa, a partir de les iniciatives de la formació ecosobiranista per dur a terme la transició econòmica i ecològica de les Illes Balears.

A la seva intervenció Florent Marcellesi ha comentat que a Europa s’avança cap a un canvi de model. "En lloc de l’economia d’un sol ús, anam cap a una economia circular, de reutilització i aprofitament de recursos que imita la natura". L’eurodiputat també ha assenyalat que els Acords de Paris han tengut un fort impacte i que es treballa per dur a terme la transició ecològica d’una forma sostenible i solidària. "No hem de parlar d’unes Illes basades en el monocultiu del turisme, sinó de la possibilitat de diversificar l’economia i promoure el consum del producte local. Mallorca pot ser líder d’aquesta via”.

Marcellesi ha manifestat el seu compromís a traslladar les iniciatives i propostes de MÉS per Mallorca a Brussel·les i la seva preocupació pel fet que a les Illes Balears només el 3% de les energies són renovables, quan el que estableix la normativa europea és arribar al 20% l’any 2020. "Cal apostar per les energies renovables i netes i tancar les que generen energies brutes, com la Central d’Alcúdia", ha assenyalat l’eurodiputat qui també ha estat contundent a dir que "Endesa hauria de fer públic quan pensa tancar Es Murterar", ja que segons els Acords de París contra el canvi climàtic ho hauria de fer l’any 2025.

El representant d’ALE-Verds també ha explicat el cas de l’aeroport de Viena on no es va dur a terme l’ampliació plantejada d’acord ambl previsible augment de Co2. "Ens basarem en aquesta experiència similar a la que es pot plantejar a l’aeroport de Palma". També ha parlat de la possibilitat de demanar una taxa als vols internacionals destinada a pal·liar l’impacte amb mesures de sostenibilitat.