Més de 400 famílies ateses per l’Oficina Antidesnonaments en sis mesos

Fa sis mesos que l’Ajuntament de Palma va posar en funcionament l’Oficina Municipal Antidesnonaments, gestionada per l’àrea del Tinent de batle de MÉS i regidor de Model de Ciutat, urbanisme i habitatge digne, Antoni Noguera, i per Marga Cladera, coordinadora de l’Oficina. En aquests sis mesos de feina, s’han atès més de 400 famílies amb necessitats vinculades a lloguers i expedients hipotecaris. També s’han presentat una trentena de demandes d’informació per ocupacions il·legals.

Segons el regidor de MÉS per Palma, l’Oficina respon a la necessitat de treballar en el reforç de polítiques de suport i assistència per fer front a l’emergència social que han generat la la crisi i les retallades.

Una de les grans fites de aquesta oficina ha estat l’aplaçament de més d’una vintena de desnonaments, i la paralització d’altres gràcies a l’acord amb els propietaris o les entitats bancàries.

Altres actuacions directes han estat la feina feta en matèria de lloguers socials, sol·licitant el compliment del codi de bones pràctiques per part dels bancs implicats; i l’aplicació de la reestructuració del deute o la dació en pagament en diversos expedients, una de les fórmules proposada per MÉS en el seu programa electoral de les passades eleccions autonòmiques i municipals.

A més de aquestes actuacions directes, també s’han dut a terme col·laboracions amb altres serveis municipals i amb entitats externes, con l’IBAVI, el Col·legi d’Advocats i la PAH, per millorar el benestar de la gent i protegir aquells que més han patit el frau de la crisis.

Carpeta