El Consell de Mallorca ha signat amb la vicepresidència del Govern el traspàs de competències

El Govern i el Consell de Mallorca s’han reunit avui per signar un conveni i acomplir amb l’estatut d’autonomia de les illes, que marca el paper que han de tenir els consells com a govern de proximitat

Avui s’han reunit el president del Consell de Mallorca, Miquel Ensenyat, i la vicepresidenta del Govern, Bel Busquets, a la seu de la institució insular, per signar el traspàs dels treballadors de l’ATB al Consell de Mallorca. D’aquesta manera, s’enfortiran les àrees de gestió del Consell a l’àmbit turístic, fent una política més propera a les realitats insulars diferenciades de cadascuna de les illes de l’arxipèlag.

A l’acte d’avui, el president Ensenyat, ha recordat que "l’1 d’abril es farà efectiu el traspàs d’una competència bàsica com és la promoció turística, ja que el turisme és el motor econòmic del país". El president també ha volgut agrair la "bona feina per part del govern i del consell de Mallorca, ja que no ens hem quedat enrere amb aquesta competència. Estic satisfet amb els acords i amb la feina feta per les dues institucions"

La vicepresidenta del Govern, Bel Busquets, ha valorat com a molt positiva la signatura del conveni, a la vegada que ha recordat que "encara falten les competències d’ordenació turística per complir amb els objectius marcats a la conferència de presidents. Tenim un estatut que és molt insularista i que dóna un paper molt important als diferents consells". Busquets també ha agraït la feina feta per les dues institucions.

Fruit d’aquest traspàs, el Consell de Mallorca acollirà personal de l’ATB, a diferència dels altres Consells, que rebran una aportació econòmica. Respecte al paper actual de l’agència, Busquets ha explicat que "L’ATB no se n’ocupava de la promoció turística en exclusiva, també feia feina a l’àmbit de l’estratègia turística". D’aquesta manera, l’ATB serà un instrument molt útil per allargar la temporada turística, fent feina de valent amb els objectius actuals per tenir un millor turisme i de més qualitat. "Els programes com "Better in winter" o els clubs de producte són una feina de l’ATB, però també l’anàlisi de les dades i l’aposta per la desestacionalització", ha remarcat la vicepresidenta del Govern, Bel Busquets.